dba.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İnovasyon ve Yaratıcılığa Giriş | Proje Detayları ve Grupların Oluşturulması, Referans Kitap: Konu 1 ve 31 |
2 | Düşünce Yönetimi ve Zihin Haritaları | Referans Kitap: Konu 3 ve 6 Makale: "Innovation: The Classic Traps", Kanter, Ödev 1 |
3 | Yaratıcı Düşünme Teknikleri | Referans Kitap: Konu 10; Makale: Produc Innovation, Brown ve Anthony, Ödev 1 Teslimi |
4 | Kurumsal İnnovasyon Yönetimi Atölye Çalışması: "Six Thinking Hats" | Referans Kitap: Konu: 13 ve 30, Rapor:“Fostering Innovation Through a Diverse Workforce” by Forbes Insights |
5 | Marka ve İnnovasyon | Referans Kitap: Konu 7, Makale “What makes brands great” by Interbrand; Ödev 2 |
6 | Nöro (Beyinbilimi) Pazarlama: Tüketici İşgörüsü ve Duyu Yönetimi | Kaynakça: Konu 27,“Why customer referrals can drive stunning profits” by P.Schmitt, B.Skiera and C.Bulte ; Ödev 2 teslimi ve Sunum |
7 | Ara Sınav | |
8 | Konsept Geliştirme | Rapor: “Better Branding: Building Strong Brands” by McKinsey & Company, Ödev 3 |
9 | Marka İletişiminde Yaratıcılık | Makale: “The Advertising Concept Book” by Pete Barry, Ödev 3 Teslim |
10 | İnovativ Markalar: Vaka Analizleri | Kaynakça: Konu 26Makale: “The Innovator’s DNA” by Jeffrey H. Dyer, Hal B. Gregersen, Clayton M. Christensen |
11 | Yaratıcı Sektör: Reklam Ajansları ve İş Ortakları | Kaynakça : Konu 28; Makale: “How to get more effective advertising” by Ogilvy |
12 | Trend Yaratıcılar ve İlham Verenler, KOnuk Konuşmacı | Ek C, Makale: "Design Thinking" by Tim Brown |
13 | Proje Sunumları | |
14 | Genel Tekrar | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ders için hoca tarafından önerilen tüm kaynaklar. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 10 | |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 12 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek | X | ||||
2 | İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X | ||||
3 | İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | X | ||||
4 | İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak | X | ||||
5 | İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | ||||
6 | Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak | X | ||||
7 | Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak | X | ||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X | ||||
9 | Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak | X | ||||
10 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | ||||
13 | İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest