11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dba.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dersin sonunda öğrenci; örgütlerde inovasyonu nasıl ve nerede ortaya çıkarabilceklerinin ve inovasyonun rekabetçi avantaj sağlamada neden çok önemli olduğunu açıklayabilecektir,
  • Dersin sonunda öğrenci; öğrencilerin yaratıcılık ve inovasyonu nasıl teşvik edebileceklerini anlamaları ve dünyada yaratıcılıkları ile tanınan firmaların yöneticilerinin ve girişimcilerin yaratıcılık ve inovasyonu nasıl yönettiklerini yorumlayabilecektir,
  • Dersin sonunda öğrenci yaratıcı problem çözme ve karar verme tekniklerini açıklayabilecektir,
  • Dersin sonunda öğrenci yaratıcılık ve inovasyonu teşvik eden temel yönetim rollerinin ve fonksiyonlarını tanımlayabilecektir,
  • Dersin sonunda öğrenci inovasyon sürecinin temel ögelerini açıklayabilecektir,
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
X
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İnovasyon ve Yaratıcılığa Giriş Proje Detayları ve Grupların Oluşturulması, Referans Kitap: Konu 1 ve 31
2 Düşünce Yönetimi ve Zihin Haritaları Referans Kitap: Konu 3 ve 6 Makale: "Innovation: The Classic Traps", Kanter, Ödev 1
3 Yaratıcı Düşünme Teknikleri Referans Kitap: Konu 10; Makale: Produc Innovation, Brown ve Anthony, Ödev 1 Teslimi
4 Kurumsal İnnovasyon Yönetimi Atölye Çalışması: "Six Thinking Hats" Referans Kitap: Konu: 13 ve 30, Rapor:“Fostering Innovation Through a Diverse Workforce” by Forbes Insights
5 Marka ve İnnovasyon Referans Kitap: Konu 7, Makale “What makes brands great” by Interbrand; Ödev 2
6 Nöro (Beyinbilimi) Pazarlama: Tüketici İşgörüsü ve Duyu Yönetimi Kaynakça: Konu 27,“Why customer referrals can drive stunning profits” by P.Schmitt, B.Skiera and C.Bulte ; Ödev 2 teslimi ve Sunum
7 Ara Sınav
8 Konsept Geliştirme Rapor: “Better Branding: Building Strong Brands” by McKinsey & Company, Ödev 3
9 Marka İletişiminde Yaratıcılık Makale: “The Advertising Concept Book” by Pete Barry, Ödev 3 Teslim
10 İnovativ Markalar: Vaka Analizleri Kaynakça: Konu 26Makale: “The Innovator’s DNA” by Jeffrey H. Dyer, Hal B. Gregersen, Clayton M. Christensen
11 Yaratıcı Sektör: Reklam Ajansları ve İş Ortakları Kaynakça : Konu 28; Makale: “How to get more effective advertising” by Ogilvy
12 Trend Yaratıcılar ve İlham Verenler, KOnuk Konuşmacı Ek C, Makale: "Design Thinking" by Tim Brown
13 Proje Sunumları
14 Genel Tekrar
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller Ders için hoca tarafından önerilen tüm kaynaklar.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
12
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
30
Final Sınavı
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek X
2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek,  bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek X
3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak X
4 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak X
5 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak X
6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek,  öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak X
7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak X
8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak X
9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak X
10 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak X
11 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
12 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek X
13 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010